Riskonline - A biztos partner

Kötelező Biztosítás

Nyitólap | Sitemap | 2024. május 1. szerda
Telefon: 70-428-55-50
Fax: 06-69-716-026
E-mail: info@riskonline.hu

Kötelező biztosítás - Kötelező biztosítás kalkulátor - Kötelező biztosítás 2015 - KGFB

gépjármű biztosítások
lakossági biztosítások
vállalati biztosítások

Riskonline blog

A díjnemfizetéssel (DNF) törölt kötelező biztosítások újrakötésének szabályai

2013. március 11. hétfő, 14:59:01

Az alábbiakban tájékoutatjuk az ügyfeleinket, hogy az ASTRA Biztosítónál a díjnemfizetéssel törölt szerződéseknél az alábbiak szerint kell eljárni.

"A változás az ASTRA előzmény újrakötésekor tapasztalható, ilyenkor kötelezően megadandó a törölt Astrás szerződés kötvényszáma!

 

Ha ASTRA volt az előzmény biztosító, csak akkor ad díjat a rendszer, ha egy olyan kötvényszám kerül megadásra, amely valóban DNF törlési okkal szerepel nálunk.

Ha ez stimmel, a rendszer visszaadja az előzmény eredeti évfordulójáig hátralévő díjat „éves díjként” és a fedezet megszűnésétől az újrakötésig szükséges fedezetlenségi díjat.

FONTOS: bármilyen dátum kerül az ügyfél/alkusz által megadásra a DNF megszűnés dátumaként, a díj és a fedezetlenségi díj meghatározásához a rendszer MINDIG az általunk nyilvántartott törlési dátumot veszi figyelembe, ami megegyezik a törlési értesítőn az ügyfélnek kiküldött megszűnési dátummal. Ugyanígy a bónusz/malusz besorolás is az előzmény szerződés alapján kerül megállapításra ill. ha az eltér az ügyfél által megadottól, akkor felülírásra.

Ha nem megfelelő kötvényszám kerül megadásra, 3 féle hibaüzenet lehetséges:

1)      nem létezik ilyen kötvényszám az ASTRA-nál

2)      A megadott kötvényszám nem törölt státuszú

3)      A megadott kötvényszám törlési oka nem DNF-fel történt megszűnés

Amennyiben ezek bármelyike fennáll, az adott szerződés NEM KÖTHETŐ MEG a rendszerben.

 

A módosítások már elérhetőek az Alkusz Portálon, és a webes szolgáltató partnerek is megkapták, a legtöbbjük már javította is a szükséges paramétereket. az új feltételek szerint adják vissza a díjakat. Azt is sikerült javítanunk, hogy most már mindig az újrakötött szerződés évfordulójának az előzmény szerződés évfordulóját adja a rendszer a kötvényen is.

Az egyetlen hiány, hogy a megszűnt előzmény 60 napos utófedezetének díját még nem adja vissza Nektek a kalkuláció, azt az ügyfél egyenlőre az előzmény kötvényszámra tudja megfizetni, pl. utalással.  Ennek fejlesztése is folyamatban van, reményeim szerint a 1-2 héten belül elkészül. Ezek után az újrakötéskor, az adatok beadása után a kalkuláció és az ajánlat is az ügyfél által megfizetendő összes díjat együtt fogják tartalmazni, Nektek semmilyen további számítás nem szükséges. Sőt, a saját portálunkon a DNF újrakötés esetén terveink szerint az adatokat sem kell majd újra kitölteni, azt a rendszer automatikusan betölti a kalkuláció elfogadása után. Ennek élesítése szintén a következő hetekben várható, reményeim szerint ez nagyban könnyíti és gyorsítja, egyszerűsíti majd a munkátokat!

 

JOGI FOLYAMAT, a DNF ÚJRAKÖTÉS SZABÁLYOZÁSA AZ ASTRÁNÁL:

 

Mivel az ASTRA eddig sem és ezután sem szeretné (az együttműködési megállapodásunk szerint külön megállapodás hiányában TILOS a díj alkuszi átvétele), hogy az alkuszoknak a díjszedéssel kelljen foglalkozni, a jogszerű működésre az alábbi lehetőségeket látjuk (1-3-as eset személyes kötés vagy kommunikáció esetén) :

1)      A kötéskor tájékoztatjátok a díjról az ügyfelet (fedezetlenségi+éves díj+adó) és megadjátok a számlaszámot valamint a hivatkozást (újrakötés KSZ, rendszám) , ami alapján a díjat az ASTRÁnak át tudja utalni. Javaslom, hogy csak az utalás megtörténte után adjátok ki (vagy küldjétek el emailben) a kötvényt az ügyfélnek, hogy meg tudjatok győződni, hogy az ügyfél megfelelt a törvényben előírt kötelezettségének.

2)      A kötéskor az ügyfélnek egy ASTRA biankó csekk kitöltött átadása, amin EGYBEN szerepel az ügyfél által fizetendő összes díj. (a közlemény rovatban az újrakötött KSZ és rendszám hivatkozás szükséges)
A kötvényt csak a csekk befizetése után adjuk ki / küldjük meg az ügyfélnek.

3)      Hamarosan elindul az ASTRA weboldalán és az Alkusz Portálon a kártyás fizetés lehetősége. (amint indult, értesítünk benneteket) Amennyiben erre lehetőség van, az ügyfél bankkártyával kifizetheti kötéskor a szükséges díjat, így rögtön biztosak lehettek abban, hogy ő és Ti is megfeleltetek a törvényes újrakötésnek. (az ASTRA központi ügyfélszolgálatán, a Lurdy Házban már van lehetőség a kártyás fizetésre!)

4)      Amennyiben az ügyfél nem személyesen köti a szerződést újra ( pl. netes kötés), akkor tájékoztatnotok kell a szükséges díjról és annak megfizetési módjáról (átutalás ill. később bankkártya is), ill. arról, hogy ezt neki a kötéskor meg kell tennie.

 

FONTOS! Mivel a törvény nem ad felhatalmazást a biztosítónak a szerződétől való elállásra azonnali fizetés hiányában sem, így nekünk mindenképp fel kell szólítanunk azokat az ügyfeleket, akik a kötéskor nem fizették meg a szükséges teljes díjat. Ezen esetekben csekket és/vagy számlát is fogunk küldeni. Amennyiben erre befizeti az ügyfél a díját, a szerződést érvényesen létrejöttnek fogjuk tekinteni! Ha viszont nem, a szerződést a törvény hatályánál fogva törölnünk kell!"

Kötelező biztosítás díjkalkulátor
Jótanácsok
Gyakran Ismételt Kérdések
CARGLASS autó üvegkár bejelentő
Riskonline blog
RSS Hírcsatornáink
gépjármű biztosítások
lakossági biztosítások
vállalati biztosítások
Riskonline - A biztos partner